Kamienie dopochwowe, świece o zapachu orgazmu i złote wibratory. Jak Gwyneth Paltrow zbudowała imperium absurdu?
Jadeitowe jajka, świeca o zapachu waginy i złoty wibrator za 15 tysięcy dolarów. Goop to nie start-up z memów, tylko wielomilionowy biznes Gwyneth Paltrow. Co naprawdę stoi za marką, która na "duchowości" zbudowała luksusowe imperium?
Na podstawie fragmentów książki Amy Odell "Gwyneth: The Biography", opublikowanych przez "Daily Mail", poznajemy kulisy jednej z najbardziej osobliwych marek współczesnej popkultury. Goop, firmowany przez Gwyneth Paltrow, powstał jako biuletyn e-mailowy, w którym aktorka dzieliła się przepisami i podróżniczymi rekomendacjami. Z czasem przekształcił się w luksusową platformę sprzedażową i stylu życia, promującą produkty oraz porady z pogranicza zdrowia, duchowości i seksualności.
Goop opiera się na idei wellness, czyli stylu życia skupionego na dobrym samopoczuciu fizycznym i psychicznym. W praktyce oznacza to mieszankę ezoteryki, alternatywnej medycyny i rytuałów oczyszczających, które często wywołują kontrowersje w środowiskach naukowych.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz, aby uzyskać nieograniczony dostęp do naszych ekskluzywnych artykułów, pogłębionych treści i eksperckich materiałów